Week #1 Indonesië - Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Iris Lemmens - WaarBenJij.nu Week #1 Indonesië - Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Iris Lemmens - WaarBenJij.nu

Week #1 Indonesië - Bali

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Augustus 2016 | Indonesië, Kuta

Onze eerste indruk van Bali was de overweldigend mooie bouwstijl en natuur. Ook is het er gigantisch druk en is het verkeer op de weg een chaos van auto's en vooral scooters die voor elkaar door schieten. Verder is het onderscheid tussen arm en rijk ook iets wat opvalt, zo kan er een hypermoderne Samsung store letterlijk tussen de krotten in een krottenwijk liggen. De mensen die niet in het zuiden van Bali wonen zijn niet gewend aan blanke mensen; zo werden we gevraagd om met een Balinees op de foto te gaan omdat we in zijn ogen toch wel anders waren. Ons eerste hotel lag midden in Denpasar, echter was het daar niet toeristisch en nogal eentonig dus zijn we naar het partycentrum van Bali verkast, naar Kuta beach. Daar zaten we in een hotel dat vrij slecht onderhouden was waardoor er gaten in de muren zaten en er letterlijk een televisie op de muur stond getekend, want ja, je betaald voor een tv die ze eigenlijk niet hebben.. ofzoiets :p Inmiddels zitten we in een beter hotel, met zwembad. Alles hier is erg goedkoop; zo zijn we gisteren naar de pedicure geweest voor €4 elk. Veel lokale bewoners hebben een kraampje en verkopen souvenirs, echter zijn ze heel opdringerig en dat kan soms heel vermoeiend zijn. Tot nu toe zijn we elke dag uit gaan eten, dit is vaker goedkoper dan zelf iets koken. Het eten zelf moeten we aan wennen, vooral omdat we beiden niet echt van Aziatisch eten houden. Morgen vertrekken we naar Ubung en vanaf daar nemen we de bus naar Gilimanuk, het ultieme westen van Bali. Daar gaan we met de ferry naar Java, om naar Jakarta te trekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoewel ik mezelf niet zie als een blogger, heb ik sinds het begin van mijn avontuur in Zuidoost-Azië erover gedacht om een dagboek bij te houden over mijn reis. Tot op heden is deze reis anders gegaan dan verwacht, hetgeen het allemaal zo leuk en interessant maakt om te delen. Ik heb daarbij ook vaak de vraag gekregen of ik mensen op de hoogte wilde houden over mijn reis. Het is hierom dat ik ga pogen elke week een update te posten over onze reis. Hierin zal ik de gebeurtenissen en mijn eigen indrukken beschrijven.

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 951

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 31 December 2016

Backpacken in Zuidoost-Azië

Landen bezocht: